I Brist På Annat


Vad tycker ni om min nya sminkrutin? Köpte MACs nyaste Foundation idag på Black Friday och jag är så nöjd. Den ska också verka lugnande på huden och är naturligt oljeabsorberande och är därmed toppen mot envisa finnar. Havregryn, som är huvudinnehållet innehåller bland annat zink, som har en läkande effekt på huden. Havregryn absorberar också överflödig olja på huden och kan därför vara utmärkt för dig som brottas med fet hy och finnar.
 
Inte tror jag att mina översvämmande finnvulkaner kommer slockna bara för det här. Men det ger mig i alla fall en fin, sval hud. Och det bästa, behöver du ett budgetalternativ som jag, så kan du göra allt helt själv i köket.
 
Havremask
 
½ dl havregryn
1/4 dl vatten
 
Blanda ihop till en smet och smörj i ansiktet. Låt verka cirka 20 minuter tills det stelnar. Skölj bort.
 
 
Annars då...var ju som sagt på stan idag med mamma. Bland alla affärer åt vi lyxmiddag på Bishop. Vi tog varsin supersmarrig caesarsallad och sedan fortsatte vi vidare. Imorgon är det konståkning, biologi och kusiner på schemat. Hej på er! XX