Bananscones

Jaa, inte de snyggaste scones jag har gjort. Men med banan i blev de så saftiga och perfekt söta att ögat inte brydde sig längre;-) Receptet kommer från Leila Lindholms nyaste bok "The fresh foodie". Paleovänliga scones som passar utmärkt till brunch, frukost eller mellis. Naturligtvis är de godast nygräddade, men om det skulle bli några över går de bra att frysa dem. Jag gjorde halva satsen och ska bara äta dem med en klick smör. 
 
(Kittys) bananscones, 8 st
 
5 mogna bananer
3 ägg
2 msk kokosolja
3 dl mandelmjöl
3 msk kokosmjöl
1 tsk vaniljpulver
1 nypa salt
2 tsk bakpulver
2 msk kokosflingor
 
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Mosa bananerna i en bunke och blanda med äggen.
3. Smält kokosoljan på spisen, låt svalna något. 
4. Blanda de torra ingredienserna och blanda ner i bananerna.
5. Tillsätt kokosoljan. Låt smeten stå och svälla 15 minuter.
6. KLicka ut smeten till scones på en plåt med bakplåtspapper. 
7. Grädda i mitten av ugnen
 
Nu ska jag avnjuta sconesen framför sista Harry Potter. Åh längtar ihjäl mig nu efter att få åka till London och faktiskt få stå i vissa salar och platser som finns i den helt fantastiska världen. Tack Rowling för att du gjorde min och alla andras värld så mycket bättre. En kopp te och Harry Potter slår aldrig fel då det regnar ute...