Halsmedicin

 
Har väldigt ont i halsen, därför unnade jag mig den bästa hostmedicinen till fika. Glass med rårörda lingon och valnötter. Mm så gott! Imorgon har jag kortdag vilket alltid känns lika förträffligt på måndagar.
 
Är det bara jag, eller är det någon annan som inte tycker måndagar är "värsta dagen"? Ni vet, ny vecka, helgen är över, ny jobb- och skolvecka... Själv tycker jag att tisdag kan få gå och lägga sig ibland. Kanske det i höst beror på mina kortdagar då, men genomsnittligt deppar jag oftast mer över att det är tisdag. Jag vet inte vad det är med tisdag, men tuesday is my new monday ;-)
 
Fast varför ens deppa över vilken veckodag det är? De gör ingen skillnad vad det är för dag, man ska bara göra det bästa av den dag som dyker upp. Man kan deppa över saker som händer men inte åt vad det är för veckodag. Det är som att deppa över vädret eller trafiken - lönlöst.