Snabb update

 
Jag är nyduschad, matad och redo att åka iväg till Petrinkullen som vi ska på idag innan hockeyn börjar igen. Har nu wi-fi också så varför inte för en gångs skull blogga när jag väl är utomlands!? Att skriva en lång text på mobilen vet alla bloggare hur jobbigt det är, så jag håller mig kortfattat. 
 
Resan hit gick suveränt och när vi kom fram tog vi oss till Pragborgen. Pragborden är väldigt stor, med både marknader, katedraler, parker och torg. Så vi köpte biljetter till en del grejer och gick runt i någon timme. Det var jättesoligt ute så det blev rent högsommarvärme i solen i förrgår. Sedan på kvällen firade vi pappa som fyllt 50 år, därmed resan, på en fin restaurang vid Karlsbron. Maten på bilden var min förrät. Kammusslor med vit sparris. 
 
Igår tog vi oss på morgonen till Palladium, ett stort shoppinhcenter, för lite shopping. Men vid 2-tiden redan var vi klara att ta oss till O2 Arena för att se de två semifinalerna. Det var riktigt roligt att se på hovkey sådär och speciellt stämningen var helt otrolig! Vi tyckte först stt tjeckerna fick upp stämningen allra mest. Men nästa match då ryssarna gjorde entré visade det sig att vi hade fel. Ryssarna är völdigt högljudda, trogna fans, som gillar att busvissla och skrika "Rash-i-aa!".